Weekend Akersloot en Bosschenhoofd

Nou dat was me toch weer een ritje hoor. Van Etten-Leur naar Akersloot! Lekker met je aanhangertje 90 km/u tuffen over een 5 baans snelweg haha. Maar we gaan niet zitten klagen! Rock ’n Roll Street Akersloot was een succes! Zelden zo’n leuk optreden gehad. Veel gelachen en een superleuke en goede buitenlandse rock n roll band zien spelen. de Million Dollar Tones! Gasten spelen een goed stuk muziek!

Pech langs de weg

We rijden lekker op tijd weg, zeiden we tegen elkaar. Dan hebben we zeker geen stress. Een Volkswagen Caddy nokvol geladen met materiaal plus een aanhanger met speakers waren onderweg naar Akersloot. Ik denk dat we iets te zwaar beladen waren voor de Caddy want die stopte al met werken toen we pas bij Breda waren… Al een tijdje hebben we motorische problemen met de Caddy, steeds een verstuiver stuk. Er zijn er inmiddels al 2 vervangen! (dure reparatie helaas) Maar we stonden daar dus op de vluchtstrook met de Caddy en een Ford bus van Ricardo. Wij zoals echte Rock ’n rollers betaamt (ofwel livin’ on the edge haha) Op de vluchtstrook de kar achter de Ford bus gehangen en losgekoppeld van de Caddy. De Caddy hadden we opnieuw gestart en jawel, hij liep weer als een zonnetje. Wat een geluk! we vervolgde onze reis en kwamen veilig aan in Akersloot op deze prachtige dag.

Versterkerproblemen

Creation Entertainment (een bedrijfje van Ricardo en Davy) verzorgt altijd het geluid voor The Hot Dogs. Na overbelasting van de apparatuur tijdens een optreden. Zijn er wat spullen gesneuveld en zijn daarvoor weer vervangende materialen gekomen. Dat is natuurlijk mooi, maar dan moeten ze wel werken! Dat was dus niet het geval.. Achteraf gezien was de bedrading van onze subwoofers niet volgens de normen van de nieuwe Dynacord versterker. Gelukkig hadden we een goedkope reserveversterker bij die wel werkte! Die hebben we dus ingezet en we konden weer feesten. Gelukkig zijn we op het moment van spreken weer van alle technische problemen verlost. En dat voelt toch wel heel fijn.

versterker the hot dogs coverband

Rammelen!

Eenmaal geïnstalleerd en gesoundcheckt kunnen we gaan beginnen aan een mooie avond. En dat was het ook! Van 8 uur tot 2 uur hebben mensen op de vloer staan dansen. De echte rock ’n roll dansers gingen kunstig met de voeten van de vloer vanaf de eerste minuten en aan het einde van de avond waren het natuurlijk de ‘die hard’ feestvierders met een pilsje in de hand aan het meeblèren op la bamba en liedjes van de king. Laten we eerlijk zijn, onze doelgroep heeft niet onze leeftijd. Die is door de regel ietsjes hoger, maar zoals Bassie zou zeggen: Allememaggies! wat liepen er in Akersloot een hoop leeftijdsgenoten rond. En dat is super om te zien, Dat rock ’n roll nog steeds leeft is belangrijk. En dat blijkt ook wel, anders hadden wij als de knakworsten thuis op de bank gezeten haha. Ps. Er liepen ook veel leuke dames bij, dat was redelijk spraakmakend op de terugweg naar huis. We blijven mannen hè.

Voetjes van de vloer!

Pauzes en Million Dollar Tones

Als hete hond zijnde hadden we lange pauzes. Waarom dan wel? Omdat de Million Dollar Tones afwisselde met ons. Wauw zeg! Goede swingende band met vele lekkere nummers. Jump from six to six is daar een voorbeeld van. Leuke formatie, goede blazers en wat een lekkere stem. Al met al een strakke band die er echt wel een feestje van kan maken! Vriendelijke heren die we mochten begeleiden met onze backline en geluidsset. Het uitmixen van de Million Dollar Tones gebeurde weer door onze eigen topper Marius. De geluidsman had geen pauzes. Die schakelde binnen 5 minuten een hele band om, en kon weer verder gaan mixen. Dat is een hele prestatie, want wanneer wij gingen borrelen met de bezoekers van het festival, stond Marius nog steeds aan de knoppen te draaien.

million dollar tones

Stop… En door!

Je zou verwachten dat dit bij een carnavalsnummer zou horen maar, het was werkelijkheid. We stopte met spelen in Akersloot, stapte in de auto en kwamen rond 6 uur in de ochtend thuis aan. Een paar uurtjes slaap en om 10 uur weer je nest uit. Het is showtime in Bosschenhoofd! Een grote feesttent met mooi licht en geluid versierde de zaal. We prikten onze versterkers in het stopcontact en onze mengtafel ging in het systeem van de feesttent. Alles geregeld en hier hebben we nog lekker een middag staan rock ’n rollen. In de pauze lekker een frietje en aan het einde bijkomen van een prachtig weekend.

midzomerfeesten the hot dogs coverband

Rob is er al klaar voor! Opbouwen tijdens de Midzomerfeesten

Enthousiast

De sfeer bij beide optredens was goed en mensen waren enthousiast. Daar doe je het uiteindelijk voor. Uit beide optredens kwamen positieve reacties welke weer hebben geleid naar nieuwe boekingen. Na zo’n weekend zie je nog wel eens een filmpje of een foto voorbij komen. Maar dat gebeurd niet zo heel veel. Mocht je daarom nog leuke video’s of foto’s hebben. Aarzel dan niet en zet ze in de comments!

Voor de Midzomerfeesten hebben we wel prachtige foto’s en beeldmateriaal Thanks Twan Schouw en WAT Fotografen!

Groeten,

Davy