Wat hadden de weergoden voor ons in petto?

Rockabilly Square

Rockabilly Square is een evenement in Dordrecht en wordt jaarlijks georganiseerd door Wendy, een jongedame met Rock ’n Roll kleding en accessoires. Dit jaar mochten wij het evenement openen! Hoe dat ging vertel ik je hier!

Statenplein Dordrecht Rockabilly Square The Hot Dogs
Wendy en The Hot Dogs

De Ochtend in Etten-Leur

De dag begon redelijk zonnig. Ik keek uit het raam en dacht, nou dit kan nog best wel eens goed komen vandaag. Maar mijn woorden waren nog niet koud en toen was het al zover. De verwachte regen viel. Mijn regenjack aan en de Caddy inladen. Spulletjes van Thomas en Robin er in en die van mijzelf, ik was klaar om te vertrekken!

Donderdagavond

Afgelopen donderdagavond mochten we spelen op de zomeravond in Etten-Leur. Thomas was mijn bijrijder en had zijn spullen in de caddy laten staan. Zo ook Robin. We moesten toch zondag weer spelen en dan was het niet zo’n gezeul met de spullen. Vandaag zou Thomas weer met me meerijden dus ging het in een moeite door. Eenmaal bij Thomas aangekomen proppen we zijn grote contrabas in de auto en rijden we richting Dordrecht. En jawel, nog steeds.. in de regen.

Opbouwen

Het geluidsbedrijf is al druk bezig met opbouwen als wij aangereden komen. Goed teken! Hoewel het er met bakken uit komt, moeten we volgens de planning om 13:00 uur beginnen. Toen we de stad binnen gereden kwamen zeiden Thomas en ik nog tegen elkaar, er is nog niemand te zien in de stad! Maar eenmaal toen de klok 13:00 uur sloeg kwamen er langzaam aan wat mensen aan. Helaas waren wij en het geluidsbedrijf nog niet klaar om te starten en werd er besloten om op te schuiven tot half 2.

14100535_735758663230999_7666275696457028813_n

Showtime!

Het is 13:30 uur en we staan in de startblokken. Zeer netjes verzorgd met een glaasje drinken en een parkeerkaart staan we klaar. Het geluidsbedrijf heeft ons een nette soundcheck gegeven en we hebben Matchbox als soundcheck nummer gebruikt.

14124410_597554077072825_2279892913444507421_o

Wat zien we nu? Waar zijn die paraplu’s?

Hee kijk eens hoe mooi dat er uit ziet daar! Blauwe lucht! De paraplu’s gaan dicht en de dansers komen onder de partytent uit. Gelukkig! Mystery train en Johnny B Goode worden gespeeld en er wordt lekker op gedanst! Wat een opluchting zeg. Waar we zo bang voor waren is gelukkig niet gebeurd. We hebben de wolken verdreven en de zon terug gebracht!

14066379_597554073739492_293911225232297665_o

Vol goede moed vervolgen we onze 45 minuten durende set en sluiten af met Jailhouse Rock van de King. Mensen zijn enthousiast en we gaan snel het podium af. Genieten van de zon! Dat gaan we doen.

Mooie Oldtimers

14064159_735761056564093_7041065671154486920_n

We lopen een rondje over de Rockabilly square in Dordrecht en we zien een aantal prachtige klassiekers, Chevrolets, Fords en een echte oude gele schoolbus! Nice! Na overal een kijkje genomen te hebben en wat gegeten te hebben bij de Grill op het Statenplein kijken we tevreden terug. Het is opgeklaard en dat was al zo toen wij speelde. De weergoden waren ons goed gezind en hebben ons afgelopen zondag weer gespaard. Rond een uurtje of 4 zijn we huiswaarts gekeerd en hebben we de voetjes tevreden in de bank geplaatst haha.

Hieronder heb ik wat foto’s en video’s die een kleine sfeerimpressie geven van het evenement. Danny van der Weck bedankt voor de mooie foto’s!

13996284_597554063739493_2573213579428162386_o