Zomeravond Spektakel Etten-Leur

Een drukbezochte Zomeravond in Etten-Leur

De zomeravond in Etten-leur was druk bezocht! De weergoden hadden ons gespaard en het was dus erg druk. The Hot Dogs Coverband was uitgenodigd om te komen spelen van 20:00 uur tot 21:15 uur.

Held Marius

Aangekomen om 18:00 was het plein nog leeg. We kregen de mogelijkheid om het plein op te rijden om onze spullen te laden en te lossen. Erg fijn als je niet zo’n eind hoeft te lopen met zulke zware spullen! Eenmaal geïnstalleerd vroegen we ons af, waar toch die mengtafel stond van de geluidsmannen. Die was er niet werd ons verteld! Geschrokken maar gelukkig vroegtijdig aanwezig hebben wij onze held van de avond Marius Valentijn gebeld. Zojuist 20 uur gereden vanuit Spanje naar Nederland kwam hij ons helpen door het geluid te verzorgen. Wat moesten we toch zonder hem.

Klaar voor de start, af!

Als een race tegen de klok hebben we alles tijdig op weten te bouwen en stonden we om 20:00 uur klaar om af te trappen voor de tweede zomeravond van dit jaar. Het is altijd weer even wennen na de vakantieperiode. Sommige van ons hebben een beetje bijgebruind de rest van ons hebben gewoon lekker even andere dingen gedaan dan muziek maken. Dus daar staan we dan! We trappen af met een nieuw intro! Mystery train van Elvis, daar is de intro op gemaakt. Vervolgens vloeien we door in het nummer en spelen we er op los. Vroeg in de set zitten de Blues brothers met everybody needs somebody en de mensen krijgen spontaan een lach op hun gezicht. Leuke plaat is dat toch altijd!

Contact

Je merkt dat op wat grotere podia het toch lastig is om contact met het publiek te krijgen. De eerste rijen mensen doen al goed mee. Maar verder naar achter, zie je mensen veel kletsen met elkaar. Persoonlijk maak ik me daar dan altijd een beetje zorgen om. Doen we het toch wel goed? Maar, vooraan wordt er lekker meegezongen en al losjes gedanst, want de avond is nog jong. I’m a believer en burning love doen het ook altijd goed en we zitten er lekker in. De sfeer op het podium is goed, en we zijn weer blij elkaar te zien na een aantal weken “stilte”.

Time flies!

De tijd vliegt voorbij en ik kijk op mijn horloge. Oei! Nog maar een kwartiertje. We overleggen en skippen een aantal nummertjes. Kom van dat dak af! Ons enige Nederlandstalige nummer wordt lekker meegezongen en country roads, zoals altijd uit volle borst! We sluiten af met great balls of fire en worden bedankt door Stan Janssen die de muziek verzorgd achter de draaitafels.

de Bijtels

We stappen het podium af en de Bijtels staan al te poppelen om op het podium te gaan. Als de brandweer halen we onze spullen van het podium af en maken we het podium klaar voor de Bijtels. Leuke muziek spelen die gasten! Aanrader om ook eens naar te luisteren. Muzikaal ook erg sterk.

Afsluitend

De reacties voor ons optreden waren goed! Altijd leuk om te horen. Etten-Leur is een plek waar we inmiddels wel wat bekendheid hebben verworven omdat we hier ook vandaan komen natuurlijk. Soms hoorde we ook wat minder positieve reacties over het geluid. Het enige wat we daarover kunnen zeggen is dat de gemeente sommige restricties vast stelt qua volume en dat we deze dus niet altijd in de hand hebben, alsnog hopen we dat iedereen er van heeft genoten! Wij hebben dat in ieder geval wel gedaan!

Toekomstige optredens

Kun je niet genoeg krijgen van onze optredens en sta je al te poppelen voor ons volgende optreden? Zondag spelen we in Dordrecht! Vanaf Etten-Leur ongeveer een half uurtje rijden. Voor meer info over onze toekomstige optredens kun je kijken in de agenda

Groeten,

Davy

Videofragment van de Zomeravond Etten-Leur

Hieronder hebben we nog een video van onze vriend Ralf Warmoeskerken waarvoor dank!

Een gedachte over “Zomeravond Spektakel Etten-Leur

1. Was gezellig, top! 🙂