WAUW! Wat was het gezellig op Krabbenfoor

Trots als een pauw zijn we als we het hebben over Krabbenfoor 2016! Het was bere gezellig en dat komt omdat jullie er allemaal bij waren op het Beursplein in Bergen op Zoom! Als ik er aan terug denk krijg ik nog kippenvel. Ik zal met jullie deze gezellige avond doornemen.

Allereerst het geluid was top geregeld door TIM-groep en dat gaf ons natuurlijk een boost van zelfvertrouwen. De start was daarom gelukkig ook goed na een wat hectische zoektocht voor een parkeerplaatsje. Het evenement Krabbenfoor wordt in Bergen op Zoom altijd druk bezocht. Zo ook het Beursplein waar wij ons bevonden om 19:30 uur. We waren tijdig aanwezig rond 18:30 uur maar we konden maar geen parkeerplaats vinden. Rondjes rijden tot we een voor een, een plaatsje vonden en vervolgens als de brandweer onze spullen uit laden.

Eenmaal de aardige kastelein en zijn vrouw van cafe O’ Carolan’s gevonden te hebben stelde ze ons gerust dat het goed zou komen. We gingen samen aan de slag met TIM-groep om op te bouwen. Eenmaal zover staken we de koppen bij elkaar en zeiden we dat we onze pauze wat zouden inkorten zodat we de volledige setlist af konden maken. Deze avond was tevens het debuut van onze “inval”drummer Mex. Mex heeft op Krabbenfoor heel goed werk geleverd! Iets waar hij maar ook zeker wij heel trots op mogen zijn. In twee repetities 30 nummers geleerd. Petje af hoor.

De eerste set ging goed. Mensen waren wat aan het praten en zagen die jonge gasten aankomen in hun zwarte pakken. Niemand verwachtte nog iets had ik het idee. Na ons eerste nummer en tevens soundcheck: matchbox kregen we de aandacht. Mensen waren blij verrast met de muziek die we speelde. Get Rhythm en Brown eyed girl volgde. Langzaam maar zeker kwamen mensen de dansvloer op en genoten van de muziek. Richting het einde van de set speelde we Rock this town. Origineel van de Stray Cats. Dit nummer sloeg in als een bom. Nog een liedje en toen gingen we even wat drinken in onze pauze. Great balls of fire van Jerry Lee Lewis was de afsluiter van de eerste set.

In de pauze kwamen een aantal mensen naar ons toe en vroegen of we een kaartje hadden. Geen probleem vertelde ik en overhandigde deze mensen een visitekaartje. Eenmaal op adem en gesproken te hebben met wat bezoekers van het evenement maakte we ons klaar voor de tweede set.

We startte met Blue Suede Shoes en de tent ging gelijk los. Prachtig om te zien hoeveel invloed The King of Rock ’n Roll gehad heeft (en nog steeds) want jong en oud staat te springen op het nummer van Elvis.

Lalalalalaa Bamba! blijft altijd een leuk nummer om de heupen los te gooien. Ongeveer in het midden in de set speelde we Kom van dat dak af. Een relatief nieuw nummer voor ons van Nederlandse bodem. Slaat ook aan en mensen zingen lekker mee! Rob (de zanger) legt in dat nummer de band wat stiller en stopt zelf met zingen om te horen wat het publiek doet. En ja hoor, uit volle borst: “kom van dat dak af!” wordt er meegezongen. Altijd leuk om te horen en we vervolgen onze set. Thomas op de contrabas krijgt zijn moment of fame in het nummer van Johnny Cash: Folsom Prison Blues. Thomas rammelt er op los met zijn slaptechniek en maakt er een mooie solo van in het nummer. De iPhones en Samsung’s gaan omhoog en iedereen wil het moment vastleggen met zijn mobiele telefoon. Vind ‘ie mooi hoor haha. Thomas draait een rondje met zijn contrabas en we zijn alweer bijna ten einde van onze tweede set.

De tweede set was tevens de laatste set. Echt jammer! We hadden nog wel een setje willen spelen maar er moest plaats gemaakt worden voor de volgende band. Op het punt dat we onze gitaarversterkers willen laten afkoelen door op de OFF button te drukken horen we vanuit de tent: “we want more! we want more!”. Dat kun je natuurlijk niet voorbij laten gaan. In overleg met drummer Mex is er nog één nummer wat we nog kunnen spelen, Country Roads. Helemaal niet erg natuurlijk want het publiek zingt weer luidkeels mee! Super om de laatste set zo af te mogen sluiten. Enthousiast publiek, goed geluid, aardige organisatoren. Meer heb je niet nodig! Het enige wat ik nog nodig had waren extra visitekaartjes.. Die waren na Country Roads ook op haha!

Onderstaand nog een filmpje van Country Roads gefilmd door een trouwe fan. (bedankt Lily voor het filmpje!)

Hopelijk zien we jullie snel het volgende optreden! Mocht je nog filmpjes of foto’s hebben? Laat het dan weet onder dit bericht in de reacties! We kijken er naar uit!

Groeten Davy

The Hot Dogs Coverband